We vinden het begrip onder-wijs-heid uit als een woord voor wat er wezenlijk aan ons meerjarenbeleid ten grondslag ligt / waar onze ambities en plannen op gebouwd zijn staat / wat er al is en en potentie heeft en is gegrond in waar we voor op aarde zijn: het onderwijs.
Deze onder-wijs-heid omvat de volgende elementen:
Onze docenten vormen samen met onze studenten en onze partners van het beroepenveld het hart van onze faculteit: hun vakkundigheid én passie stralen uit en verbinden de gemeenschap.
We werken er continue aan: aan het vak, in het onderzoek, met elkaar, vanuit onszelf, onze inspiraties en de wereld om ons heen maken we elke dag opnieuw onderwijs, vernieuwen we het, ontwikkelen we ons.
We beseffen dat structuur en cultuur, cijfers en woorden, hard en zacht, blauw en groen, meten en weten twee zijden van één medaille zijn en dat we de spanning tussen de uitersten nodig hebben om elke keer opnieuw uit te vinden wat nodig is en ons te doen staat.
We zoeken de rijkdom tússen de regels en ín de ruimte van de formele structuren. Dwarsverbanden, diagonale verbindingen, onverwachte wendingen maken ons tot een dynamisch netwerk. Soms geeft zo’n dynamiek onrust, maar we beseffen dat we het nodig hebben om echt verbonden te zijn met elkaar, ons vak en de wereld.